اخبار بین المللی
شماره: 352
1390/10/06 - 01:49
زعفران خون‌ساز و محافظ سلول هاي مغزي

متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه آلبرتاي آمريكا در يك مطالعه تازه تاكيد كردند كه يك ماده اصلي موجود در زعفران قادر است از سلولهاي مغزي در برابر بيماري‌ها و التهاب‌هاي عصبي محافظت نمايد.

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دكتر كريس پاور در اين دانشگاه كه سرپرستي اين مطالعه را بر عهده داشته مي‌گويد: ما در آزمايشات خود متوجه وجود تركيبي در اين چاشني خوش عطر و بو شده‌ايم كه كروسين نام دارد. هم چنين با بررسي‌هاي بيشتري دريافتيم كه اين تركيب در محيط‌هاي كشت سلولهاي مغزي يك تاثير محافظتي مهم روي اين سلولها دارد و در واقع مي‌تواند از آسيب وارده به سلولهايي كه غلاف ميلين را براي نورونها (سلولهاي عصبي) مي‌سازند، جلوگيري كند.

به گزارش آسوشيتدپرس، اين آزمايشات توان بالقوه تركيب كروسين را در پيشگيري و درمان بيماريهاي التهابي و مزمن مغزي نشان مي‌دهد.

يكي از مهمترين خواص زعفران درمان افسردگي است. زعفران داراي بويي قوي و طعمي تلخ است. نوشيدن چاي زعفران باعث هضم غذا مي‌شود، اثر مسكن درد دارد، باعث تحريك اعصاب مي‌شود. بعلاوه زعفران خون ساز است و گردش خون را آسان مي‌سازد. مصرف زعفران خونريزي‌هاي بعد از زايمان را از بين مي‌برد، كبد را تصفيه و قوي مي‌كند، سرفه را رفع و اثر مفيد روي درمان برونشيت دارد.

شرح آزمايشات فوق در مجله ايمونولوژي ارائه شده است.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved